Planerad och genomtänkt kommunikation är en framgångsfaktor och en nyckelfråga för alla Nationella Kvalitetsregister.
Alla Nationella Kvalitetsregister hanterar mängder av mycket viktig information.
Fakta och erfarenheter samlas in och används i syftet att ge bästa möjliga vård, över hela landet.
Information behövs även om syftet med kvalitetsregistren och varför de är så viktiga för vården och forskningen.
En gemensam kommunikationsstrategi finns för organisationen som arbetar med Nationella Kvalitetsregister. I den finns mål, strategier, målgrupper, val av huvudkanaler samt olika aktiviteter.
Aktiviteterna uppdateras löpande och kan därför i detta dokument vara genomförda.
Länk till Kommunikationsstrategi.
Vill du ha hjälp med att lyckas med din kommunikation? Den här guiden vänder sig till kvalitetsregister som vill ha tips och råd för att nå ut till sina målgrupper.
Guiden, som är framtagen av Registercentrum Västra Götaland, ger tips om hur du kan göra en kommunikationsplan, hantera kontakter med media och sköta den digitala kommunikationen via din webbplats.
Kvalitetsregisters kommunikation - Guide för registermedarbetare (PDF, nytt fönster)
Det finns ett nationellt kommunikatörsnätverk för de kommunikatörer som arbetar på Registercentrum. Dessa personer ingår i kommunikatörsnätverket, tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med något till ditt Nationella Kvalitetsregister.
Ulrika Forsberg, kommunikatör Kansliet Nationella Kvalitetsregister (sammankallande)
Richard Björkman, kommunikatör, Registercentrum syd
Lena Söderqvist, kommunikatör, SLL
Charlotta Sjöstedt, kommunikatör, Registercentrum Västra Götaland
Anna Norrenge Söderstig, kommunikatör, Landstinget i Kalmar län
Ewa Marklund, administratör, Registercentrum norr
Emma Vestman, kommunikatör, Uppsala Clinical Research Center
Tack för att du hjälper oss!